Viser innlegg med etiketten Video. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Video. Vis alle innlegg

fredag 2. april 2010

En opptur på youtube


Vel i mål med videooppgaven i DKL104, har jeg nå fått stiftet nærmere bekjentskap med youtube. I dag kom det til nytte.
Jeg fikk en "skype" fra en mor i Japan (jeg er nettlærer i Globalskolen). De hadde problemer med å få sett en video om påske som jeg hadde lagt ut i ukas leksjon. Var det noe jeg kunne gjøre med det? Jeg la videoen ut på youtube, og få minutter senere fikk jeg en begeistret melding om at nå hadde hele familien sittet og sett på videoen i Japan. Fascinerende!!!

tirsdag 30. mars 2010

Nå også regissør!!!

Den siste oppgaven før påske var krevende, men veldig morsom - å lage en liten film som forteller en historie. Dette var en oppgave som egentlig ikke passer spesielt godt til nettstudenter, det må jeg få lov å si. Men vi har samarbeidet så tett det lot seg gjøre ved hjelp av skype, google-dokument, drop-box, telefon og mail. Vi har samarbeidet om idéutvikling, manus, storyboard, dokumentasjon, lydeffekter m.m. Her er filmen:








onsdag 10. mars 2010

Storyboard


Ja, dette kan bli interessant...?! Her er et forsøk på storyboard fra en som er ganske flink med ord, men fullstendig håpløs når det kommer til det visuelle. Sukk!